2011. március 9., szerda

Szalagos fánk

Eddig sosem próbáltam fánkot sütni.Úgy voltam vele,hogy nagyon macerás.Meg taszított az a gondolat,hogy olajban tocsog majd az egész,ha nem sikerül hólyagosra kevernem a tésztát.Aztán találtam egy olyan tökéletes receptet,ami pont nekem való!Elsőre sikerült,még jó,hogy dupla adagot készítettem belőle:)A recept lelőhelye Andi konyhája,ahol fantasztikus recepteket találhat a gyanútlan böngésző.Egy ici-picit változtattam rajta,de ime is a recept:

 50 dkg liszt
 2 dl tej
 4 dkg élesztő
 5 dkg porcukor
 6 dkg olvasztott vaj
 5 db tojássárgája
 egy csipet só
 0.5 dl rum
egy citrom reszelt héja
egy kevés vanilia aroma

Az élesztőt a langyos tejben a porcukorral felfuttatom.A lisztet egy tálba borítom,bele az élesztős tejet,az olvasztott vajat,a tojások sárgáját.Én a kenyérsütőgép dagasztóprogramjával dagasztottam.Amikor kész,tálba teszem és letakarva meleg helyen duplájára kelesztem.Lisztezett deszkára borítom,ujjnyi vastagra nyújtom és4-6cm-es pogácsaszaggatóval kiszaggatom.A deszkán pihenni hagyom,amíg az olaj egy mélyebb edényben felforrósodik.Ne legyen túl forró az olaj,mert a tészta könnyen megég.Lehulló darabokkal ellenőrizni lehet az olaj  hőmérsékletét.A fánkok közepét ujjal benyomkodtam,helyet csinálva a lekvárnak:):):)A fánkokat lyukkal lefelé az olajba teszem és fedő alatt sütöm 2-3 percig,majd megfordítom a tésztát de a fedőt már nem teszem vissza.Papírtörlőre szedem.Majd lekvárral és porcukorral tálalom.

.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése