2011. március 8., kedd

Tejfölös kenyér

Sokféle kenyérrel próbálkoztam már.Karácsonyra kaptam a Párom Jézuskájától egy kenyérsütőt(egy évig könyörögtem érte:)....és sajnos csalódtam.A benne sült kenyér nem olyan,mint amilyenhez hozzászoktunk.Mit tehet ilyenkor az ember lánya?Iszkiri a gép,azon belül a net elé.Bőszen böngésztem a házi kenyérsütés rejtelmeit.Találtam pár nagyon jó blogot,amint rájövök hogyan kell belinkelni,azonnal megteszem nektek.Tehát sok mindent kipróbáltam,de egy biztos: Limara péksége viszi a pálmát.Legtöbb kenyerem alapja a jól bevált Limara-féle öregtészta.Viszont Chef Viki nél is nagyon nagyon jó receptek vannak.Ilyen a tejfölös kenyér is.Amikor legelőször próbáltam,elkeserítő volt a végeredmény.Most újra elővettem,végül is, miért ne sikerülne nekem is?
Íme az én verzióm:
Kenyérsütő üstjébe pakolva:

2,5dl langyos víz

1 tk cukor

2,5dkg friss élesztő

1 ek olaj

1ek ecet

1 kis tejföl

20 dkg öregtészta

70dkg liszt/BL80/

2-3 mk só

Ezeket hagyom,hogy jól összedolgozza a gép.Amikor kész,enyhén lisztezett deszkára teszem,kicsit átgyúrom.Majd műanyag kelesztőtálban,konyharuhával letakarva,meleg helyen duplájára kelesztem.Ameddig kel,előkészítem a Pataki tálamat.Az alját éppen csak beáztatom.Ne legyen száraz,de ne is tocsogjon a vízben.A tetejét legalább 1 óráig áztatom.Az alját kikenem margarinnal.Amikor megkelt a tészta,átgyúrom,megformázom és a pataki tálba teszem.Ismét duplájára kelesztem.Ha szépen megkelt,a tetejét pengével három helyen bevágom,majd langyos vízzel lekenem.Ráteszem a tetejét és hideg sütőbe tolom.Nagy lángon 12-15 percig sütöm,majd mérsékelt hőn kb.35-45 percig fedő alatt.Csak ezután veszem le a tetejét.Lekenem hideg vízzel és visszatolom még 10-15 percre,vagy ameddig eléri a kívánt színt.Rácsra teszem és kiviszem a hidegre,hátha lapul kinn valami kis tetőfedő,aki telepakolja cserepekkel a kenyerem.
Csináltam képet,remélem tetszik majd.


Itt még cserepesedés előtt,utána viszont időm nem volt lefényképezni:(a családom varázslókból áll:)seperc alatt eltüntették.














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése